سايپا ديزل

گزيده اي از بهترين مطالب

سايپا ديزل

۲۱ بازديد

سايپا ديزل جز يكي از شركاي تجاري گروه خودروسازي سايپا مي باشد كه با انعقاد قرار داد انحصاري با شركت ماك تراكس در سال ۱۳۴۲ با نام ايران كاوه فعاليت خود را با مونتاژ كاميون هاي ماك و ساخت انواع تريلر آغاز نموده. گروه سايپا با بيش از ۸۰ شركت زير مجموعه و نزديك به ۴۰۰۰۰ نيروي انساني به عنوان يكي از بزرگترين گروه هاي صنعتي خودرو كشور به شمار مي رود. در حال حاضر اين شركت با بيش از ۱۰۰۰ تامين كننده در سطح كشور همكاري مي نمايد و با ظرفيت توليد سالانه ۹۵۰ هزار خودرو در حال فعاليت مي باشد.
اختصاص بيش از ۸۰% از صادرات كل گروه خودروسازي سايپا در سال ۱۳۸۷ نه تنها جايگاه شركت سايپا ديزل را به عنوان شركت بلا منازع پيشروي بازار داخلي در بخش كاميون و تريلر تثبيت نموده بلكه دورنماي روشني را در بازار هاي منطقه براي اين شركت ترسيم نموده است.

 

انعقاد قرارداد توليد تريلرهاي كفي با شركت گوشا يوگسلاوي، از ديگر اقدامات برجسته سايپاديزل در سال ۱۳۶۲ بود. همچنين در سال ۱۳۶۳پس از بررسي‌هاي انجام‌شده درخصوص راه‌اندازي خط جديد توليد كاميون، قرارداد ساخت و توليد كاميون‌ ولوو F12 با شركت ولوو تراكس منعقد گرديد.

 

اين انتخاب منجر شد علاوه بر فروش موفق محصولات سايپا ديزل در بازار داخل، استقبال خوبي از اين محصولات در بازارهاي خارج شود و به اين ترتيب در سال ۱۳۷۱ تقدير نامه صادرات را از معاونت اقتصادي بازرگاني وزارت صنايع وقت دريافت نمايد.‌شركت سايپا ديزل امروزه با تنوع محصول گسترده و با عرضه كاميون در تمامي بخش‌هاي سبك، متوسط، نيمه‌سنگين و ‌سنگين در بيش از ۳۵ مدل و همچنين انواع تريلر و اتاق بار، با سربلندي قادر به پاسخگويي به نيازهاي مشتريان و جلب رضايت آنها ميشود.

 

 

يكي ازچشم اندازهاي سايپا ديزل توليد و عرضه انواع خودروي سواري و تجاري و ساير فعاليت‌هاي مرتبط با قابليت كسب بازار جهاني و با بيشترين انطباق با نياز مشتريان بازار ايران مي باشد. ميتوان گفت كه سايپا ديزل با هدف نوسازي ناوگان حمل ونقل جاده اي كشور فعاليت خود آغاز نمود و با عرضه محصولاتي با كيفيتي بالا توانست يكي از بهترين هاي حال حاضرصنعت خودروهاي سنگين باشد.

در سال ۱۳۸۴ و در راستاي تحقق چشم‌انداز خود مبني بر كسب حداكثر سهم‌بازار خودروهاي تجاري‌‌باري در ايران و همچنين پاسخگويي به نياز جاده هاي كشور به خودروهاي سنگين تصميم به همكاري با شركت هاي خودروساز برتر دنيا را گرفت .

 

در اين راستا پس از انجام سلسله مطالعات و بررسي‌هاي گسترده در خصوص قابليت‌هاي محوري شركت هاي برتردنيا ، دو شركت «فوتون» (در رده محصولات سبك) و «دنگ‌فنگ» (در رده ي محصولات سنگين) انتخاب شدند. به موازات اين تصميم همكاري‌هاي تجاري با شريك اصلي خود يعني ولوو توسعه يافت و تنوع محصولات سايپاديزل را تا ۲۱ نوع محصول (با كاربري‌هاي مختلف) ارتقا داد.

 

گروه صنعتي سايپا ديزل در سال ۸۸ به عنوان برترين شركت صنعتي در خدمات پس از فروش براي هشتمين سال پياپي سعي بر توسعه بخش خودروهاي تجاري و سنگين خود نموده و اقدام به افتتاح بزرگترين مركز خدمات پس از فروش خودروهاي سنگين در تهران كرد. در اين سال نيز اولين خط توليد كاميون‌هاي سنگين البرز افتتاح گرديد كه در سال ۸۹ با ارتقاي كيفي قابل توجه كشنده البرز را در كلاس هاي مختلف نظير كشنده، كمپرسي و كاميون و كاميون الوند ۶ تن و كاميونت الوند ۸ تن را مونتاز كرد و توانست علاوه جلب رضايت مشتريان، سهم قابل توجهي از بازار داخلي را به خود اختصاص دهد.
با تلاش فراوان متخصصان و كارشناسان مجرب گروه صنعتي سايپا ديزل در سال ۸۹ محصولات اين شركت شامل FH ،FM و در محدوده كيفي بالا و محصولات البرز، بادسان و الوند در رده بهترين هاي كاميون قرار گرفتند به طوريكه محصول كشنده ولوو FH  توسط موسسه بازرسي و كيفيت و استاندارد ايران به عنوان با كيفيت ترين كاميون در كشور معرفي گرديد.

شركاي تجاري سايپا ديزل

ولوو تراكس،رنو تراكس ، دانگ فنگ ، فوتون
شركت سايپاديزل به عنوان بزرگترين شريك تجاري ولوو تراكس در منطقه، همكاري خود را با اين شركت در سال ۱۳۶۴ و با توليد كاميون‌هاي مدل F12 و NL12 آغاز نمود. در حال حاضر نيز شركت سايپاديزل با همكاري شركت ولوو تراك توليد كاميون‌هاي بروز سري FH و FM با موتورهاي مجهز به استاندارد آلايندگي يورو ۴ را در دستور كار خود دارد.ولوو، شركت صنايع سنگين سوئدي است، كه توليد كننده انواع خودرو از جمله ت تريلي، كاميون، اتوبوس، تجهيزات ترابري و سازه‌اي، سامانه‌هاي پيش‌رانش دريايي و صنعتي، تجهيزات هوافضامي باشد.

 

شركت ولوو در سال ۱۹۲۴ با مشاركت مدير امور مالي كمپاني اس‌كاف؛ اسار گابريلسن و يكي از مهندسان ارشد اين شركت بنام گوستاو لارسون، به‌عنوان زيرمجموعه‌اي از گروه اس‌كااف راه‌اندازي شد. هدف از تاسيس اين شركت، ساخت خودروهايي بود، كه در مقابل سرماي هواي سوئد مقاومت داشته باشند و براي جاده‌هاي يخ‌زده و ناهموار اين كشور بهينه شده باشند.

گروه سايپا ديزل علاوه بر خودروسازي ، در كسب و كارهاي مكمل و غير خودرويي نيز فعاليت مي نمايد كه از آن جمله ميتوان به ارائه خدمات پس از فروش، بازرگاني خودرو،خدمات مالي و ليزينگ، بيمه ميتوان اشاره نمود.
شركت ساپيا ديزل طي چندين سال فعاليت خود در حوضه مونتاژ وساخت خودروهاي تجاري به موفقيت هاي بي نظيري دست يافته و افتخارات زيادي را در اين زمينه كسب كرده است كه به چند نمونه از آن ميتوان اشاره كرد:

  • كسب مقاوم اول خدمات پس از فروش ازموسسه بازرسي كيفيت و استاندارد ايران براي۷ سال پياپي
  • كسب عنوان دومين شركت برتر صادر كننده در ميان شركت هاي زيرمجموعه سازمان گسترده و نوسازي
  • در سال نود كسب نمره طلايي كيفيت ولوو و توليد با كيفيت ترين كاميون ولوو در جهان
  • دريافت لوح تقدير واحد نمونه در سال ۱۳۸۰
  • دريافت استانداردهاي زيست محيطي موسوم به استاندارد يورو توسط اتحاديه اروپا
  • كسب نمره طلايي كيفيت ولوو و توليد با كيفيت ترين كاميون باري ولوو در جهان د رسال ۹۰
    شركت سايپا ديزل در حال حاضر با همكاري تنگاتنگ با شركاي تجاري خود نظير : ولوو،دانگ فنگ ،فوتون ،...درتمام رده هاي كاربردي داراي محصولاتي متنوع و همگام با اخرين تكنولوژي روز توانسته  تمام بازار جهاني خودرو را در دست خود بگيرد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.